lördag 26 september 2009

Fick blommor av älsklingen min!

Igår fick jag jättefina rosor av min käre A! Jag blev verkligen glad och ställde dom i min retro-vas som jag fyndat nere på Kupan. Vet inte alls vad det är för vas, men jag tycker den är riktigt snygg. Häpnar som vanligt över allt vad folk kastar...
Igår var det en dag som verkligen gick upp och ner.
Jag storstädade på förmiddagen och kände mig verkligen duktig. Njöt av doften av nyskurade golv och allt det där... Svärmor kom över på en fika och det var riktigt trevligt. Jag gillar verkligen henne. :)
Sen ringde jag då äntligen till hyresvärden och fick faktiskt en liten etta till oss på Allégatan.
Gud, så glad och lättad jag blev. Svävade som på moln...
A gick och hämtade nyckeln och vi gick för att inspektera lägenheten...
Det var då det hemska började. Lägenheten var hemsk!
För bedrövlig. Sunkig. Inpyrd av rök. Toastolen svart inuti.
Någon som försökt att halvdant måla en vägg, trasiga kontakter... och det kändes att den som bott där mått dåligt rent ut sagt!
Vi försökte tänka oss att där ska vi vara i en och en halv månad. Och att där ska jag gå omkring med katten ensam när Anders är på jobbet. Och tanken på att sova därpå en madrass på golvet kändes allt annat än kul.
Men snäll som man är försökte vi alla fall att se det positiva i att ha fått någonstans att vara...
Vi tänkte att vi tar dit lite mattor, pysselgrejor, våra balkongmöbler att ha i köket och lite sånt.
Kanske blir det bättre efter en rejäl utvädring och storstädning...?

Men väl hemma så sjönk det förmodligen in på djupet för jag tjöt som en galning hela kvällen och beklagade mig... "Vill inte behöva lämna mitt hem" osv... Jag behövde få ut det antar jag för idag mår jag bättre. Och jag fick ju iallafall blommor av min romantiske gubbe!


Inga kommentarer: