söndag 27 september 2009

Flickan som lekte med elden...

Vi var på Folkets Hus bio här i Smedjebacken och såg filmen
"Flickan som lekte med elden"...
Den var oerhört bra, men också fruktansvärt rå och brutal.
Inte bara jag utan många andra var helt tysta efter filmen. Den var så gripande.
Livet kan vara så hemskt... för sånt där förekommer ju tyvärr i verkligheten...
Mikael Nyqvist är min favoritskådespelare och Noomi Rapace gjorde en fantastisk tolkning av Lisbeth Salander. Filmen är klart sevärd!
Men tänk på annat nu...
Sov gott och dröm SÖTA vackra drömmar.
Det ska jag försöka göra... :)

2 kommentarer:

Susanne sa...

godmorgon.. ja den vill jag se.. har boken här så jag tänkte hinna läsa innan filmen första var otroligt bra män som hatar kvinnor...

SusanLotus sa...

Ja, jag tyckte den första filmen var bra också. Men herregud vad råa dom är samtidigt.
Jag har funderat på att läsa böckerna också... :)