måndag 14 september 2009

Huvudvärk och stundande badrumsrenovering!

Idag har det inte varit någon rolig dag alls!
Dels har jag dunkande huvudvärk och har haft det av och till hela dagen...
Antagligen sov jag för mycket. Jag klev upp klockan ett idag!
Dels är det den stundande renoveringen av badrummet och köket som stör mig dag som natt nu. Fast det inte ens har börjat än. Bara tanken på den röra och det oväsen som kommer att vara under fem veckor gör mig tokig!
Visst det kommer att bli jättefint när det är klart och det ser jag fram mot. Vi ska kasta ut badkaret och ha dusch istället och få nytt kakel och ny toastol och handfat.
Men jag som är hemma på dagtid... Hjälp!
Jag vet hur det låter. Det är som att hela huset skakar!
Jag måste ju sova middag någon timme varje dag. Jag klarar inte av att gå upp klockan sex och sen vara vaken i 12 timmar. Inte varje dag i fem veckor.
Det går bara inte med alla mediciner jag äter.
Jag är sjukligt trött!
Och tanken på att springa ut på gården och duscha och uträtta andra behov är ingen höjdare...
Hela huset ska genomgå stambyte och vi ska få ny tvättstuga så det kommer att vara världens liv här hela oktober.
Jag har försökt att få till en kompromiss mellan oss och hyresvärden om att vi ska få en ersättningslägenhet under tiden det varar så vi får se hur det går.
Vi har ju katten att tänka på också.
Jag vill inte att hon ska få nervösa problem.
En arbetskamrat jag hade på Ericsson förut berättade att hennes katt aldrig blev normal igen efter deras renovering. Hon var ensam hemma hela dagarna medan hantverkarna höll på och blev så tokig att hon fick avlivas. Det låter ju fruktansvärt!
Min älskade prinsessa som är världens snällaste... Jag kan bara inte utsätta henne för det.
Vi gick ut och åt på Lindgården idag. En lokal liten pub. Jag hade ingen lust att laga mat. Inte Anders heller. Så det blev en pepparbiff med klyftpotatis och bearnaisesås. Och sallad till.
Supergott var det. Men inte nyttigt direkt.
När jag väl blir opererad blir det ingen mer sådan mat för mig...
Nu ska jag ta och pyssla lite med mina kort. Min terapi :D
Fast det blir nog en treo innan också. Dunk Dunk! AJ.
Sen blir det sova.
Natti natti!

Inga kommentarer: