lördag 19 september 2009

Kan inte sova...

Titta vad gubben min kom hem med igår!
En smaskig gräddtårta med hallon!
Han hade köpt den billigt på Mitt i Smeten, fiket nere på vår gata. Det var en gårdagens och dom är ju extra goda eftersom dom fått stå och dra till sig. Tycker iallafall jag.
Ingenting för en som ska hålla igen på kalorierna.
Men vadå, någon gång ska man ju synda också! :D
Jag kan inte sova nu. Klockan är halv åtta och jag har varit vaken sedan klockan 5...
Jag har så förbaskat ont. Ischias! Inget kul alls.
Det drar i benet från rumpan ner till tårna. AJ... Som tandvärk typ, fast i benet... Jag har fått åka till akuten några gånger förut för att få en spruta.
Men nu har jag tagit tabletter och hoppas att det ska hjälpa.
Det är nackdelen med den kalla årstiden som kommer: att jag får så mycket mera ont...
Jag ska skriva om min hälsa någon dag... Eftersom den är en del av mitt liv. Kanske inte någon kul läsning, men en del av den verklighet som jag måste leva med...
A har gått och lagt sig igen och snarkar för fullt så jag ska krypa ner nu och hoppas att jag somnar.

2 kommentarer:

Penselkvinnan; sa...

Tack för kommentarerna på min blogg. Vi ska äta tårta idag, vovven fyller 1år. Vet hur det är med värk, har själv fibromyalgi som blir värre nu när det blir kallare/ ha de bra!!

SusanLotus sa...

Tack för kommentaren. Jag blir så glad när jag får feedback på min blogg! :)
Vi har en hel del gemensamt... Jag har också fybromyalgi. / Ha en jättebra dag!
Ps! Kul att fira vovven, vi firade vår katt också! De är ju med i familjen ;D ;D