tisdag 22 december 2009

Äntligen snö!!! Hurra!


I morse när jag stod vid busshållplatsen strax efter 6 på morgonen,
på väg till simhallen, så såg det ut så här!
Så underbart att vi har kallt och snö nu.
Hoppas hoppas att det ska få ligga kvar över hela julen och gärna januari månad ut...

Utsikten från vårt fönster i eftermiddags!
Jag tyckte att det blåa ljuset var så vackert...
Och här från fönstret mot baksidan.
Kameran kan ju tyvärr inte fånga den lugna sköna stämningen.
Men Ni ser vilka härliga snödrivor det ligger här och där.
Drivan är större än den ser ut på bild :D
Och dem åkte man pulka i som liten...

Den här bilden tog jag lite senare då det börjat skymma ytterligare.

Jag såg några föräldrar här och där under dagen som gick och drog sina småttingar i sina pulkor. Och det såg så härligt ut! Jag kommer ihåg när jag drog omkring min dotter i Hagaparken om vintrarna... Gud vad det var mysigt!

Ha en underbar kväll!

2 kommentarer:

Susanne sa...

kikar in i snön :) önskar dig o de dina en riktigt gooood JUL!

SusanLotus sa...

Tack, det var jättegulligt av dig att ta en titt på min sida! :D
Jag önskar dig och de dina en härlig jul!