onsdag 20 januari 2010

Ooops! Naken bland hantverkare!

Håll i Er nu!
Här kommer skräckbilder på hur mitt hobbyrum såg ut innan min ommöblering och omorganisation!
Varning för att de är "stötande mot skönhetssinnet" ! :)
Det var otroligt rörigt och belamrat med allt möjligt som jag inte visste riktigt vad jag skulle göra av. Och under de här tre månaderna då vi bara sprang hem och hämtade lite ditt och datt här hemma i garderoberna så förföll allt ännu mer...
Ärligt talat hade jag mina tvivel om att detta skulle gå och göra till ett fint fungerande hobbyrum som samtidigt var fint nog att hysa in gäster i...
Men nu har det börjat likna något. :)
Titta här under så får du se!
Jag har visserligen jättemycket kvar att ordna med men jag har faktiskt fått det att fungera.
Yippiee! Jag kom på en snilleblixt... tycker iallafall jag kanske det är bäst att säga...
Nu vet jag precis hur allt ska få platsoch samtidigt vara praktiskt och snyggt att titta på.
Det känns toppen!
För är det inte fint kommer jag ändå inte kunna pyssla och måla där, för då skulle jag bara störa mig på en massa saker runt omkring...
Jag tog ut det höga datorbordet, som man kunde stå och jobba vid
för det hittade jag ingen bra plats för.
Men annars är alla saker kvar.
Plus att jag ska in med lite annat också.
Och sängen ska få en annan placering.
Och jag har en hel del sorterande och sånt att göra.
Det har sina risker att sova här hemma på dagen nu kan jag säga.
Speciellt om man sover med öronproppar som jag gör.
Hantverkarna har ju nycklarna in här...
I måndags vaknade jag vid 11-tiden av att gubben ringde och väckte mig.
Han hade ringt flera gånger och jag hade inte hört det trots att jag hade mobilen alldeles intill mig... Så jag sov väldigt väldigt djupt.
Jag tog såklart av mig öronpropparna för att prata lite med honom.
När vi lagt på så hörde jag konstiga ljud i lägenheten!
"Hjälp! Är det någon här?" sa jag för mig själv där jag satt spritt språngande naken på sängkanten!
Jag slängde på mig en tunika jag hade i närheten och tittade försiktigt ut genom dörren...
"HEJ! Oj, är Niii här!?" pep jag och slängde igen dörren igen!
Fy farao vad jag såg ut! Gud vad jag skämdes. Jag slängde på mig lite mer kläder och gick ut från sovrummet. Håret stod ut åt alla håll och ja.. jag är inte direkt vacker på morgonen...
Eller mitt på dagen var det ju... Tyckte nog hantverkarna iallafall...
"Hur länge har Ni varit här?" frågade jag.
"Typ en kvart" sa dom två hantverkarkillarna som höll på att fixa lite i badrummet.
"Vi knackade på, men du öppnade inte så vi gick in iallafall" sa dom.
"Jag sover med öronproppar" "Min gubbe snarkar så mycket så jag sover på förmiddagarna" mumlade jag. De verkade helt ointresserade. Men jag undrar vad dom tänkte...?
Vilken tur att jag inte vaknat av att jag var pinkelinke-nödig och glatt struttat in naken i badrummet med öronpropparna på!!! Då hade jag verkligen skämts på allvar...
Och antagligen blivit förbannad också!
Nu ska jag fortsätta fixa här hemma. På kvällen blir det bio!
Snabba Cash ska vi se :)
Ha en bra dag!

2 kommentarer:

Penselkvinnan; sa...

Det blir nog bra ditt hobbyrum. Ska lägga ut en bild på mitt sen. Fy vad pinsamt med hantverkarna, men det var ju tur du hörde dom.
Hoppas ni får en trevlig kväll o att fimen är bra!

SusanLotus sa...

Tack, filmen var otroligt bra men rå.
Det vore jättekul att få se ditt hobbyspace också. Jag tycker att det är spännande att se hur andra har det :)
Hoppas att din kväll också har varit bra och vi hörs! :)