lördag 23 januari 2010

Nya badrummet!

Mina första bilder på vårt nya badrum.
Jag valde brun bård och moccafärgade klinkersplattor som bryter av mot det vita kaklet.
Man fick välja mellan grått, beige och brunt.
Jag var den enda i huset som valde annat än grått!
Passar bra med brunt ,tycker jag, eftersom jag tycker om gamla saker.
På krukor, handdukar, lyktor osv ska jag ha mörkblått, mörklila och syrenlila.
Färgerna förekommer på det ena duschdraperiet så det var därifrån jag fick den inspirationen. På måndag ska jag på jakt efter textilfärg så att jag kan färga alla handdukar. Det ska bli kul att se resultatet som kommer att bli olika beroende på hur handduken såg ut innan :)
Mycket roligare än att köpa helt nya som alla ser likadana ut.
Förutom lyktan hänger i fönstret även ett litet halsband från Turkiet.
Jag fick det av min dotter och det är ett "Nazar" hänge, dvs ett slags glasöga infattat i blått glas som ska skydda mot det "onda ögat". Man måste få det i gåva, sägs det, för att det ska ha en god verkan. Och det finns i alla storleker, från pyttesmå till jättestora :)
Jag kommer att ta fler bilder snart.
Det är jättehärligt att ha ett helt nyrenoverat badrum! Som ingen annan har använt innan oss... Fast duschrum är det numera... :)
Hörs! Ha det bra tills nästa gång.


4 kommentarer:

Penselkvinnan; sa...

Jättesnyggt! Trevligt med ett fönster också, det saknar jag. Ha de gott.

SusanLotus sa...

Tack för att du tittade in igen :)
Alltid lika trevligt med kommentar och kontakt!
Ja, det är skönt att ha ett fönster så att vi kan vädra ut all ånga...
Nu ska jag se "Se upp för dårarna", filmen på fyran plus... Gud vad svårt det är ibland att slita sig från datorn.
Ha en trevlig lördagskväll!

Susanne sa...

blev jätte fint :)

SusanLotus sa...

Tack Susanne :)