söndag 7 mars 2010

Promenad i solen!

Nu har solen äntligen tittat fram och värmen är på väg!
Vädret har varit helt underbart de senaste två dagarna.
Klarblå himmel så långt ögat kan se...
Snacka om att man får vårkänslor nu.
Och jag känner mig faktiskt ganska så mycket piggare nu när det är ljust ute!

Jag passade på att fotografera igår då vi tog en promenad
på nästan 2 timmar.
Snart kommer all is och all snö att smälta på allvar så jag ville
föreviga den här vintern innan den försvinner.
Jag vet inte varför men jag gillar att fotografera is.
Det blir så häftiga bilder tycker jag.
Änderna simmade omkring nere vid gamla ångbåtshamnen
så det var synd att vi inte tagit med oss lite bröd...
Det är jätteskönt att ta mina dagliga promenader nu.
Jag promenerar inte i 2 timmar varje gång för ibland
måste jag vända hem ganska snabbt pga av att kylan gör så att
ryggen låser sig, men jag försöker att vara ute och gå varje dag.
Det är huvudsaken.
Problemet visar sig på kvällen och natten. Det har varit hemskt t ex
i natt. Mina leder är så stela och ömma att jag kvider så fort jag vänder
mig minsta lilla. Det gör så dj-a ont speciellt på morgonen när jag vaknar och jag är stel
som en gammal kärring... Men efter att jag varit vaken typ en timme
så släpper det.
Jag får ta smärtorna nu om jag ska gå ner i vikt. Och förhoppningsvis
kommer smärtorna att bli mindre och lederna mindre ömma med tiden då belastningen på
kroppen blir mindre :)
Så idag blir det en promenad igen. Det är soligt just nu så snart drar vi ut.
Jag har tagit massor av fina kort, så jag ska lägga ut dom några i taget
här på min hemsida.
Ha en jättehärlig dag!
:)

Inga kommentarer: