måndag 9 augusti 2010

Gammelgårdens loppis i Ludvika!

Efter vår loppis på Hammarbacken for vi vidare till Ludvikas hembygdsgård Gamelgården där det ordnats med en loppis denna dag.
Och där var det nästan lika mycket folk som på Hammarbacken och väldigt många försäljare.
Vi borde ha filmats av dolda kameran då vi anlände! Svärmor min hade otroligt svårt att hitta en parkeringsplats så av någon anledning
blev det så att vi råkade köra in bland stånden och hittade ingen plats att vända på...
Svärmor blev rätt stressad och vi andra satt och bara gapskrattade för situationen var så dråplig.
Runt omkring oss började folk vifta och visa att detta är ingen "Drive through Loppis"!
Tack och lov fick vi hjälp av en dam att backa ut bilen när hon gick bakom och gjorde fri väg för bilen...
Ack ja, roligt hade vi iallafall. Folk tänkte säkert "typiskt turister" eller något i den stilen...

Här lyckades vi faktiskt göra en hel del fynd också.
Vi köpte bland annat en hel låda med 70-tals porslin för 50 kr!
Kaffekoppar, fat, tallrikar, serveringsfat, karott mm i en brun nyans som jag gillar att ha i köket.
Jag har samlat på mig rätt mycket porslin i samma bruna färg.
Foton på fynden kommer så fort jag har tagit kort på dem senare idag.
Efter en timme eller så på denna loppis åkte vi tillbaka mot Smedjebacken igen.
Nu för att fika på Lottas café vid Morgårdshammar.
Bilder på det senare.

Ha en riktigt bra dag!

Sussie

2 kommentarer:

karinl sa...

Gammelgården i Ludvika, jag blir riktigt sentimental... Där har jag varit många gånger med mina Sörvikssläktingar. Kul att se bilderna!

SusanLotus sa...

Tack för titten! Kommentarer gör mig så glad :)