torsdag 12 augusti 2010

Lottas café i Smedjebacken!

Jag vill gärna göra lite reklam för Lottas café där vi var i lördags.
Det är ett litet vintage café som hon driver i ett gammalt rött hus med vita knutar alldeles intill
Kolbäcksån i Morgårdshammar här i Smedjebacken.
Det är Lotta själv ( på bilden ovan ) som bakar allt själv.
Massor med goda bakverk och hembakta kakor att välja på.
Som Ni ser beställde vi en hel del godsaker till kaffet :)

 
Miljön runt cafét är helt underbar!
I trädgården finns många fina uteplatser att sitta vid och även en gammal finsk trägunga för 4 personer att sitta och mysa i.
Kanske med ett glas vin ? För hon har fullständiga rättigheter som det heter...
Första året hade hon även Bed and Breakfast, men jag glömde fråga om hon har det även i år.
Fina rum i gammaldags stil med individuell inredning i rummen var det då jag tittade runt...

Det tråkiga är att jag glömde ta bilder på inomhusmiljön...
Varenda liten pryl är gammal. Från början av 1990-talet eller 1800-talet.
Fina gamla möbler, tavlor, gardiner, kaffekoppar... Ja, precis allt är gammalt arvegods eller
loppisfynd. Allt är så genomtänkt och fint ordnat.
Det är jättemysigt där. Som att kliva in i en annan tid... :)

Här är Lotta själv.
Och hon är hur gullig som helst mot sina kunder! :)
Jag hoppas att hon ska orka fortsätta även nästa sommar. Och att många ska besöka hennes café.
Numera lagar hon även god mat, bakar pajer och gör smörgåsar.

Den här gången kom även jag med på bild även om det var ytterst motvilligt!
Jag var skitsur efteråt och fick ågren för att jag blev fotad, men okey, jag publicerar bilden ändå...
Så här såg Anders och jag ut just denna dag.

Min svåger hittade en repgunga att slappa i...

Svärmor hugger in på tårta med god aptit!
Och det gjorde vi allihop kan jag tala om :D  Mums så gott det var!
Jag hoppas att jag ska hinna besöka henne innan hon stänger för säsongen.
Då ska jag ta lite inomhusbilder...

Ha en bra kväll!

Sussie

Inga kommentarer: