lördag 15 januari 2011

Lite turkosa loppis-fynd!

Jag har fyndat en liten byrå till hallen på Kupan.
Köpte denna för endast 50 kronor.
Som hittat tycker jag. Gillar träslaget och stilen :)
Vi hade en liten vit byrå där innan, men behövde en aningen
större med lite lådor för mössor och vantar.

Och som Ni kanske vet så samlar jag ju på turkosa prylar
i bland annat hallen, så jag ställde dit några loppisfynd
från i somras.

Bland annat vasen och skålen som jag fyndade på loppis i
Hedkärra. De är av ganska sprött och ömtåligt glas.
Ett turkost blockljus fick plats också och får
sprida lite värme och trevnad i vintermörkret!

Dom här två katterna hittade jag i höstas. Också på Kupan.
De vet jag ingenting om. Värde eller vem som gjort dem.
Men tycker att de är fina. De är sparbössor med hål för
små mynt på ryggen.

Jag har inte hunnit pyssla så jättemycket denna vecka eftersom
mycket av min energi har gått till att komma i gång med träningen
på nya gymmet och till att skapa nya matvanor.

Ett  bra hjälpmedel på vägen mot en bättre hälsa har jag:
 I somras fyndade jag en komplett uppsättning
av LEV BÄTTRE. Det är två pärmar fulla med bland annat nyttiga
och kalorisnåla recept. Fick dem båda för en 50-lapp på loppis.
Här kan du se vad jag menar och läsa lite om min Nystart2011
om du skulle vilja det:
http://lotushealthdiary.blogspot.com/2011/01/lordagsnytt.html

Lite kort har jag iallafall på gång. Bilder på det kommer senare.
Hoppas att Ni har en mysig lördagskväll!
Ha det bra!

Sussie

Inga kommentarer: