måndag 21 februari 2011

Mini Book till min dotter!

Idag har jag suttit och knåpat ihop en liten mini bok som
jag ska skicka till min dotter som ligger på Huddinge sjukhus.

Jag ville att den skulle innehålla lite uppmuntrande ord.
Så kan hon sitta och småbläddra lite i den
och förhoppningsvis bli lite gladare.
No God, no peace
Know God, know peace.

Gratitide = The greatest of virtues.
Jag tror att en av nycklarna till ett lyckligare liv
är tacksamhet. Att mitt i allt kunna känna glädje
och tacksamhet över att man lever. Och det finns
alltid något gott i tillvaron att vara glad för... :)

The fondest love I send you.
Jag hoppas såklart att hon ska förstår hur mycket
jag älskar henne och att det är därför jag gjort denna lilla bok.

I miss you!
Saknar henne väldigt mycket och önskar att vi bodde grannar!

Happiness is in the heart,
not in the circumstances.
Hur svårt vi än har det kan vi försöka hitta lyckan inom oss...

LOVE

Denna sida är bara dekorativ. Jag tycker om min nya die
från Creatables, Marianne Design NL. 
Sök lyckan i vardagliga ting!
Ett bra tips till oss alla. Tiden vi har är dyrbar och att njuta
av vardagen gör ju att vi är lyckliga här och nu.

GIVE THANKS!

Detta är baksidan. Satte fast en liten bäver tag som jag skrev
en liten hälsning på.

Hoppas att hon kommer att tycka om den lilla boken.

Det var riktigt kul att göra en mini-bok. Min första faktiskt.
Och det var kul att använda Big shot till att stansa ut sidorna
jag skulle dekorera. Använde pappkartong och stansen Blossom
från Spellbinders som grund, som jag sedan dekorerade.

Nu ska jag kolla på "Two and half men".
Återkommer senare i veckan med massor av nytt scrapbookingmaterial.

Ha en riktigt mysig kväll!
Sussie

16 kommentarer:

GlorV1 sa...

Very nice work. You do have a talent for creating. Thanks for sharing.

SusanLotus sa...

Thank you very much Gloria for your kind words!
Have a nice day! :)

Myricas Farmor sa...

Vilken fin bok du gjort, klart att hon blir glad för den. Jag hoppas att hon känner sig lite bättre, jag tänker på henne.
Ha det gott
kram

SusanLotus sa...

Tack snälla Farmor Ankus!
Sist jag pratade med henne åt hon iallafall med god aptit och det är ju bra :)
Ha det bra du med!
KRAM

Evas Pyssel sa...

Så många kloka ord och så mycket kärlek du överför med den bok . Din dotter kommer att bli jätteglad !!!Hoppas hon kryar på sig !! Det är inte roligt när ens barn är sjuka . Kram Eva

SusanLotus sa...

Tack Eva! Jag hade egentligen tänkt mig lite längre ordspråk men min gamla dator driver mig till vansinne. Skrivaren är kopplad till den...
Ska kasta makapären!!!
Mikaela är piggare nu men hon kommer att vara sjuk hela livet i denna sjukdom och stanna på sjukhuset ett bra tag.
Men så småningom ska hon iallafall kunna leva utanför sjukhuset men med regelbundna kontroller och förmodligen plasmabyten... Vilka sjukdomar det finns! Huvudsaken är att hon lever!
Ha en jättetrevlig och skapande kväll!
Kram

till-vidas-ara sa...

Vilken underbar!!! och vilken fin mamma hon har...blir alldeles rörd igen - dessa amningshormoner - rätt fina de med :) och här ska du veta att det varit upp till 28 grader kallt tidigare..men nu är vi nere på 17 18...rena våren :)
många kramar Lycke

SusanLotus sa...

Tack Lycke för dina fina ord! :)
Och i Sibirien kanske de tycker att de våras när det "bara" är -28... ;) Jag tycker om så länge det är riktigt kall vinter, men sen får det gärna bli riktig vår. Trivs bättre nu än då det var slask eller runt nollan. Ha det gott!
Kram till dig och bebben

Sari Hänninen sa...

massor av PERKELE - d var det bästa idag!!!! tack gumman, för att du orkar läsa mitt pladder :-)!!!!

ja, kanske skall jag inte vara den värsta domaren mot mig själv... men autopiloten är alltid igång...

:-)

SusanLotus sa...

Jo, jag känner till det där!
Men det kan man ändra på som tur är!
Att komma på vad som är bäst för en behöver ju inte betyda att man blir värsta självblodsegoisten! :) Du kan fortfarande vara plikttrogen och allt det där men sätta ditt välbefinnande först! När något inte känns bra då är det inte bra! :)
Jag kom på det här själv när min sjukgymnast började säga till mig : Låt välbefinnandet styra dig! Det har varit en process ... och är...
Ha det gott!

Sussie B sa...

Hejsan

Boken vart jättefin. Hon blir säkert jätteglad för den. Vilka härliga färger du har å dom passar så bra ihop med varandra.

Kram Sussie B

SusanLotus sa...

Tack snälla du! Hon blir kvar på sjukhuset i veckor så jag ska försöka göra lite överraskningar åt henne. Pratade just med henne i nästan två timmar. Nu är jag helt slut. Ska gå och lägga mig! Godnatt! Kram

Tiina sa...

Vilken fin bok med många fina och tänkvärd ord du har gjort. Tiina

SusanLotus sa...

Tack Tiina!
Jag uppskattar alltid när du kommer på besök här på min sida. :)

Barbara Sproatmeyer (LM2) sa...

Such a fun project - thanks for the link to your blog. ;D Good luck.

SusanLotus sa...

Thank you very much Barbara!
Have a nice day! :)