fredag 15 juli 2011

Nytt kort för utmaningar och så lite foton...

 
Ett nytt kort för några utmaningar.
Jag säger det igen som jag sagt förut: Vad roligt det är att
färglägga stämplar med Promarkers! Helt nytt för mig... :)

Kortet får vara med i följande utmaningar:

http://ilovepromarkers.blogspot.com/ - 2 designpapers, 3 brads, 1 ribbon X
http://scrap-creations1.blogspot.com/ - 2 designpapers, 2 embellishments X


Som jag lovade förut så kommer här lite vackra bilder från vår cykeltur
tidigare i veckan. Det var en jättevacker kväll med soligt och varmt väder...

Och jag tycker att det är så roligt att ta bilder på alla de sorters blommor
som vi ser längs vägen nu medan de ännu finns kvar...


Vad blommorna heter får Ni ta reda på själva.  :)
För jag har tyvärr ingen aning, Inte alls bra på sånt! 

Och kolla in den utblommade tussilagon nedanför.
Är inte naturen förunderligt vacker?
Mönstret är helt perfekt och symmetriskt.
Förra sommaren gick jag förbi en äng på väg från Ludvika lasarett
och hela ängen var smockfull med utblommade tussilago.
Det var ett magiskt vindstilla ögonblick av vita fluffiga bollar, för nästa dag
hade allt blåst bort... Önskar jag hade haft kameran med då.


Jag känner vördnad inför allt det vackra omkring oss
och önskar att fler tog sig tid att njuta av det lilla.
Varje gång jag är deppig och ledsen, som jag är just nu, så hjälper naturen mig
att må bättre. Där hittar jag ny styrka och nya krafter.
Till och med en tistel kan vara vacker att se på...

Idag har det varit ett riktigt ruskväder här. Grått och kallt med
regsnkurar titt som tätt. Vart tog sommaren vägen?
Snälla kom tillbaka så fort som möjligt!

Ha en riktigt bra fredagskväll och lördag!
Sussie

14 kommentarer:

Karen sa...

Great card Sussie, thanks for joining us at I ♥ ProMarkers.
xx

Angie sa...

What a sweet little mouse! Thank you so much for joining us at Little Darlings Challenges :-)

Angie

Tammy@T's Daily Treasures sa...

Sweet card and beautiful wildflowers. Being outside always raises my spirits, but right now in the desert country, it is above 50 most days, drab and dreary, and no color to be found. I am indoors keeping busy with blogging, crocheting ... and a little bit of cleaning. :/ Sending smiles and hugs your way, Tammy

Johanna Thelin sa...

Jättefint kort!!1

Hoppas att du har det bra!!

Evas Pyssel sa...

Fikakortet....mums !! Jag gillar också Promarkers. Vilka vackra cykelturkort du tagit. Den första gula blomman är renfana. Den har jag använt ofta att färga garn med. Fast det är ett tag sen. Vi hade kurs här i byn förut och garnerna blev sen både plädar och koftor.Har en hel del växtfärgade garner kvar men har inte kommit "till skott" med något mer.Man har sina perioder !! Kram Eva

SusanLotus sa...

Thank you everyone for your positive comments on my card! :)

Tack Johanna för att du tittade in!

Tack Eva! Alltid roligt att höra vad du hittar på. Tänk att man kan färga garner med den blomman! Låter spännande. Ja, förr färgade man väl med allt möjligt kan jag tänka för att få fram alla vackra färger. :)

Have a nice weekend! Ha en trevlig helg!
Hugs/kram!

Sue B sa...

Hi Sussie,
Aww your card is So sweet! Love the image and your colouring. Fab papers and Love those cups, they look awesome with the gingham !!!

And thank you for sharing those lovely photos!!! I don't get out much as I have spine and arthritis pain, so I love looking at photos like that! It's true nature does lift your mood!
Hope you feel bit better soon!
Big Hug! Sue xx

xxxtglxxx sa...

Hi Sussie :)

Love your pretty gingham card, and such a sweet image.

Beautiful photographs too - you must love walking :)

Thanks so much for joining us at I ♥ Promarkers this week,

hugs

xxalisonxx

SusanLotus sa...

Thanks Sue and Alison!
Yes, I love walking and bicycling around with my camera... ;)
Hugs!

Debs sa...

super sweet card and lovely pictures :0)..thanks for sharing with us at PFP and goodluck..hugs Debs x

SusanLotus sa...

Thanks Debs! :)

Wishcraft sa...

Cute card! Love the colours and all your details. Thanks for joining us at PFP :o) Lisa x

Lena Katrine sa...

A great creation in beautiful colours! Thanks for playing along at Little Darlings this time, hope to see you again at our next challenge!
Hugs, Lena K

SusanLotus sa...

Thank you Lisa and Lena!
Have a great day!