måndag 30 januari 2012

Ny ATC och gott med rödbetor.


Det har bara blivit en ny liten ATC.
Indiskt stuk på den så jag döpte den till Indira.


Men jag har lite nya kort på gång iallafall.
Så dom får Ni se vilken dag som helst...


Jag lovade att visa vad jag gjorde med rödbetorna jag köpte.
Det första jag gjorde var Couscous med rödbetor.
Istället för "bara" couscous blandade jag ihop ett  paket couscous med
chili, aprikoser, gojibär, vitlök och solroskärnor med lite som jag hade
kvar av ett paket bulgur med äpple, ingefära, chili och pumpakärnor
i en skål. Sen var det bara att koka vatten med buljong...


Medans vatten och buljong kokade upp skalade och rev jag två rödbetor.
Och innan jag hällde ner couscousblandningen i vattnet rörde
jag ner de rivna rödbetorna.
Så här läcker färg blev det på couscouset när det var klart!


Så till middag blev det couscous med rödbetor och annat gott till
vegetariska bullar och en sås på créme fraiche och persilja med lite
örtsalt och pepparmix plus sallad.
Mums!


Jag tänkte att jag ska visa lite härliga kort mm som jag fått med
posten senaste månaden.
Men det tar vi senare i veckan.
Jag måste ta lite foton på allt först...


Det var allt för ikväll. Nu ska jag kolla klart på Familjen Annorlunda på TV.
Sen blir det sängen. Antingen somnar jag bums eller så
blir det att jag läser lite först... Om jag orkar.

Jo förresten, en sak till...

Ett kort behöver ju inte alltid vara så invecklat!
Detta lilla kort knåpade jag ihop då jag insåg att jag glömt
en sak och att det var bråttom. Blev ju fint iallafall.

Ha en jättefin måndagskväll och tisdag!

Sussie

5 kommentarer:

xxxtglxxx sa...

Great photos Susan :) I think your vintage card is so very pretty too :)

Hope you are keeping well hun

hugs

xxalisonxx

maska sa...

Hei.
Den maten frister.:)
Flotte kort og atc på bordet her.
Spennende å se hva du har fått i posten.
Har du mange du bytter kort med?
Ha en fin dag.
Klem.

SusanLotus sa...

Thanks Alison! :)
I hope you are doing well also.
Hugs!

Tack Marit! :)
Jag brukar ofta lägga ut kort på Flickr och där byter jag med ganska många. En del byter jag med ofta. Man blir nästan beroende av att få mycket post. Brevbäraren börjar väl tro att jag är en kändis snart... Hihi... ;)
Och sen blir jag sur om inget kommer på ett tag.
Maten var god så idag kommer det ett till rödbetstips senare.
Ha en jättefin dag du också! Och snart kanske du har turen att få lite post du med...
Kram

Myricas Farmor sa...

Så fina kort, och maten såg mycket god ut, får nog ta och göra lite av detta.
Det är kul att få lite nya tips på mat.
HA det gott
kram

Sue B sa...

Oh I love your atc Sussie! Beautiful image and the stamping looks gorgeous. Love the Indian theme - so pretty! I love your card at end of post - what a beautiful vintage image!
Ooh I am hungry again now !!!! your food looks and sounds delicious!! I will have to be raiding the fridge again tonight!! ;-))
Hope you are well
Big Hugs!
Sue xx