lördag 2 juni 2012

Det var ett tag sen sist. Tiden flyger iväg!


Här är en ny LO som jag gjorde på lilla Sally.
Vår fyrbenta dotter.   ;)

Tyvärr gör jag inte LO´s så ofta som jag skulle vilja.
Och behöva. Har en kartong full med foton att ta itu med.
Ok, allt behöver ju inte bli layouter men de ska klistras in i album
åtminstone. Kanske något för sommarens regniga dagar?

Jag har påbörjat en stor omorganisering av mitt scraprum.
Band, spetsar och snören och sånt.
Det blev lite korkar över också som jag kan ha nya band
och spetsar på...
 
I burkarna sorterar jag band efter storlek. Små för ATC´s tex. Så att det bara är
att plocka upp något i passande storlek. Garn och spetsar finns det burkar för också.
Hos EVA i Kalmar hittade jag en toppenfin idé till hur man kan förvara sina band
både snyggt och praktiskt. Genom att snurra upp dom på korkar och fästa med
en knappnål. Och kartong är praktiskt det med. Lätt att klippa till själv om man
inte råkar ha några färdiga till hands.

Lilla Sally ville såklart vara med och inspektera det hela.
Nyfiken som alltid.  Och söt och rar som alltid.

Denna helg är det marknad och festival här i Smedjebacken.
Igår kväll var jag ute och fotograferade lite
av förberedelserna på Torget där det ska vara Tivoli.
 
 
Visst ser det härligt ut med alla färger.
Gillar stämningen och minns somrarna som barn i Stockholm
och hur kul det var att få besöka Gröna Lund.
 
Varje år var det ju en av sommarlovets höjdpunkter.
 

Vädret är tyvärr inte det bästa nu.
Det blåser som sjutton, regnar mellan varven och är rätt kallt ute.

Men ganska mycket folk är det i rörelse nu iallafall.
Vi har marknaden rakt nedanför balkongen.

Så här såg det ut i morse när alla marknadsstånd skulle monteras upp på plats.
Vi brukar sitta ute och titta på allt som sker men det är
ju inte alls balkongväder nu så vi nöjer oss med att ha
balkongdörren öppen.
Mysigt att lyssna på folklivet utanför. Som att vara utomlands.

Ha en riktigt trevlig helg!

Sussie

 

5 kommentarer:

Sue B sa...

Aww I love your layout with photo of Sally! The papers, leaves and embellishments are all beautiful - it should definitely go in an album - it's nice to look back at…
I need to reorganise my Craft Stuff!!
you are doing a good job! I love that little Sally is overseeing everything that you do!! :-))
The festival photos look so good here - love all the colours - what a shame that it rained and windy..
Big Hugs
Sue xx

SusanLotus sa...

Thank you Sue for your kind comments! They are very much appreciated. :)

Have a nice sunday!
Hugs!

Anonym sa...

Vacker katt, organisation och layouter! Mycket glad att du hittat min blogg och jag älskar ditt kort med pärlor! Kommer att länka till dig också. Always looking for crafty ladies in Sweden!

Pattie sa...

Lovely Blog ! x

SusanLotus sa...

Thank you Pattie!