söndag 16 december 2012

I nattens tystnad...

Min Buddha och Lotus lykta framför sovrumsfönstret inger mig
frid och arrangemanget känns väldigt hemtrevligt så här i mörkret.
 
Vi tar det lugnt här hemma medans det snöar för fullt.
Jag hör snöplogen arbeta för högtryck utanför.
Nu har dom jobb så att det räcker och blir över...
 
 
Så här lugnt och tyst, ja bortsett från plogen då, var det så gott
som aldrig utanför fönstret när jag bodde i Stockholm.
Både skönt men också lite öde stämning kan man tycka.
 
Men klockan är ju i och för sig redan framåt tre på natten.
Jag sov middag på kvällen ett tag så nu är vi uppe sent.
 
Gubben kollar på någon film och jag har surfat runt på nätet
och kollat lite på vad andra haft för sig. Inspirerande.
Kommer och kommenterar hos Er snart.
 
 
Här ett av korten jag skickade till en av damerna som var med i
Christmas card SWAP 2012. Jag tror att det åkte iväg till Österrike.
 
 
 
Årets julkort blev väldigt enkla som sagt.
 
Ha en trevlig söndag!
Sussie

Inga kommentarer: