tisdag 3 september 2013

ATC´s i LILA toner.


Eftersom jag inte lyckats åstadkomma något pyssel
alls denna sommar så tänkte jag att jag kunde
visa upp  några av de ATC´s 
som jag fått under årens lopp
genom olika byten.

KLICKA på bilderna så får du se dem i större format.

Detta fina kort har ALIDA i Nederländerna gjort.

Ytan känns som plast och den har krackelerat jättevackert.
Stämplarna går liksom ned i "plasten" och är 
embossade i brons.  Fråga mig inte hur hon gjort
men väldigt snyggt är det.


Och detta kort är gjort av BERTIE också från Holland.

Vacker kombination av ink, akvarellfärg, collage och
blommor i textil.


Så har vi detta söta kort från TAMMY i USA.

Hon har sin egen stil och det kommer Ni att se när jag
publicerar fler av hennes kort så småningom.
Hon är mästarinna på att använda små små punchar...


Det här kortet har en härlig struktur 
och är gjort av JOY i USA.

Hennes kort är alltid väldigt orginella och konstnärliga.
Inget är det andra likt...


Det här kortet som också går i lila , ja det ser Ni ju,
är gjort av MARIT i Norge.

En kär kortbytarvän.

Hoppas att Ni tyckte att bilderna var inspirerande.
Fotografierna kan aldrig göra korten rättvisa och 
allt somoftast säger man till varandra att
"Åh, ditt kort är mycket finare i verkligheten 
än jag trodde".

Själv byter jag endast till mig orginal och inget kort
jag gör är det andra helt likt.
Tycker det är roligast så. Men alla är vi olika.

Helt klart är iallafall att denna hobby har skänkt
mig så otroligt mycket glädje genom åren.

Började hålla på med detta 2009 så det är ju ett tag
 sen och jag har hunnit få en del fasta byteskompisar.

Hoppas att jag ska orka göra några nya kort snart.

Ha en mysig start på veckan!

Kram Sussie

5 kommentarer:

martinealison sa...

Bonjour,

Comme prévu, après mes longues semaines éloignées des blogs, me revoici parmi vous ! Vous m'avez beaucoup manqué...
Je suis heureuse d'ouvrir aujourd'hui la page de votre dernière publication.

Une très belle publication avec toutes ces belles cartes.
Gros bisous

Susanna sa...

Oi oi så vackra atc´s du har fått. Vackra färger ;) Ha en trevlig dag!

brenda sa...

What a stunning collection of artwork Susan, such great use of colours. I think my favourite one has to the the postcard with the seven birds, it's like a rainbow, beautiful.

B x

Evas Pyssel sa...

Vilken underbar idé att byta ATCkort. Ja, jag har ju också bidragit till din samling vill jag minnas. Dem du visar är helt underbara och dina egna är superfina.
Kram Eva

SusanLotus sa...

Merci/Thanks/Kiitos/Tack! :)

I´ll answer all your comments a bit later...

Have a nice day!