söndag 22 december 2013

Julmarknad vid Falu gruva och lite annat...


Här är ett julkort jag gjorde i år och som nått sin
mottagare så att jag kan publicera det nu.



Gjorde även några ATC´s, varav den ena åkte ner tillsammans
med julkortet ovan. Det andra åkte till Norge.


Här en närbild på de båda korten. Klicka gärna på bilderna så
att Ni kan se strukturen lite noggrannare.


Det är roligt att skicka julpost tycker jag.
Något helt annat än att bara få ett mail i sin mailbox.


Igår kväll bakade jag lite kakor.
Det var ett recept jag hittade i en gammal Hemmets Journal.
Och jag gjorde två sorters kakor av det...


Det är havrekakor som jag la en chokladpralin på hälften
som fick smälta. Det blev väldigt gott!


Den 8:e december var vi på den traditionella julmarknaden
vid Falu koppargruva. Det var första året jag var där.

Här kommer lite bilder:

På väg in mot gruvområdet....


Det går att köpa lite koppar från gruvan...




Jag låter bilderna tala för sig själva.
Men kan säga det att vi hade en enorm tur med vädret den
dagen. Det var riktigt kallt och mycket snö. Så den rätta
jul- och vinterkänslan infann sig.



Jag avslutar med en riktigt värmande eld som det var skönt att stå och värma
sig vid ett tag.

Fler bilder kommer imorgon.
Och då ska jag även visa en del av allt fint jag fått i brevlådan 
nu till julen.

Ha det gott!

Kram Sussie

10 kommentarer:

Desire Fourie sa...

Gorgeous creations all with a wonderful vintage flair. Love your beautiful festive photos.
Hugs Desíre {Doing Life}

brenda sa...

What a lovely post Susan, so seasonal.

Would like to say thanks so much for your inspiration and friendship in 2013 and wishing you and yours a wonderful Christmas season.

B x

Evas Pyssel sa...

Fina kort har du gjort. Och vilken trevlig julmarknad. Där fanns många tips, kunde jag se.
Hoppas ni får en härlig jul !!
Julkram från Eva

Helena sa...

Supervackra kort. Jag har också satsat på att skicka personliga hemgjorda kort i år. Mycket roligare som du säger... En riktigt god jul önskar jag dig! Kram

SusanLotus sa...

Tack snälla Ni! :)
Jag önskar Er en jättehärlig jul och allt det bästa för 2014!

Kramar!

Thank you Brenda and Desiré for your kind comments during the year.
I wish you all the best for 2014!
Merry Christmas and hugs!

Sue B sa...

Ooh I love all your vintage cards Susan.. they are gorgeous… fab images and very pretty colours and embellies!
Mmm… your cakes look very yummy… I am hoping to bake some mince pies tomorrow!
I love your photos from the mining industry… how fab that you can buy some copper and love those little elves and the fab gingergread hearts! it looks very Christmassy and cosy with the snow and the log fire to warm your hands!!
Hope you have a wonderful Christmas and a Very Happy New Year!
Big hugs
Sue xx

till-vidas-ara sa...

Underbara bilder att alla njuta av! dina kort är bara så så fina, och jag hoppas ni fått mer snö nu. Här är det vitt och en ovanlig frid som sänker sig. tror att den här blir en av de bästa..önskar jag Er också, den allra finaste Julen *+*+***

julkramar Lycke

Tammy@T's Daily Treasures sa...

Lovely card and ATCs. Sure is nice to receive regular mail. Looks so very cold at the Christmas market. I hope someone was serving some hot apple cider. :) Happy holidays, Tammy

Susanna sa...

Så fina korter du har gjort! Jag tycker om julmarknader. Där är mycket fin stämning. Jag önskar god Jul till dig och din familj Sussie!

SusanLotus sa...

Tack för Era fina julhälsningar!
Kommer snart på besök hos just dig på din blogg!

JULKRAMAR!


Thanks for all your kind Christmas greetings! I´ll soon visit YOU and I wish you a great Christmas.

CHRISTMAS HUGS!