lördag 20 augusti 2016

Grattiskort!


Här är ett av korten jag gjorde till min dotters födelsedag.

Det ska föreställa ett Grattis från Tarzan till henne. 
En skojig grej som hon tyckte var jättekul och oväntad.
Så nu kan hon ha en bild av honom på hyllan.

"Tarzans handstil" är ju inte den bästa... ;-D

Tarzan var med mig på kvällen i hobbyrummet och varje
gång jag reste mig, för att hämta något i köket eller ta något
hobbymaterial från en hylla, så snodde han snabbt min plats! 

Han tycker om att sitta på just den stolen. 
Extra kul när jag vill sitta där... ;-)

Så snäll och go han är!.

Passade på att lyssna på gamla LP-skivor för det är enda
rummet som vi har en gammaldags skivspelare i.

Så det fick bli lite Depeche Mode, Duran Duran, Eddie Grant 
och Electric Light Orchestra. Så länge sedan jag hörde den
musiken! Fortfarande "still going strong" tycker jag.

Musik vi lyssnade på under 1980-talet!

Hösten är tidig i år och det har redan fallit ner löv på gatorna.
Det blåser friska härliga höstvindar om än mycket varma
fortfarande. Känns uppfriskande iallafall. 
Som alltid på hösten.

De här layouterna är från 2014 då vi var på bioklubb och
 såg filmer både i Ludvika och Smedjebacken.

Passar bra eftersom vi var iväg till Ludvika och såg filmen
"Legenden om Tarzan" idag. Åh, vad jag tyckte om den filmen.
Redan första minutrarna av filmen märktes det att det var en
  kvalitetsfilm och extra kul att svenske Alexander Skarsgård 
spelade huvudrollen.

Jag tyckte filmen var magnifik och storslagen!



Hoppas att Ni njuter av en mysig helg!
Kram Sussie

9 kommentarer:

brenda sa...

A super creation Sussie and another lovely floral photo. Hope you have a lovely Sunday.

B x

baili sa...

How sweet happy birthday to your daughter dear this card is sooo cute n pretty she must be very glad when have it
Tarzan 's handwriting resembles with mine

SusanLotus sa...

Thanks Brenda and Baili
for stopping by.
Have a great sunday!
Hugs
Sussie

Susanna sa...

So handsome card you have made! Tarzan is soooooo cute!!! Our Luna also occupies my chair if I stand off from it for a second :)))

Lotusblommans vardag sa...

Thank you! I´ll tell Tarzan that and I´m sure he thinks Luna is a sweet lady when he hear that she behaves the same! ;-)

Gio sa...

Oh I love the card, beautiful photo and idea! Tarzan is definitely happy to be featured:-)

brenda sa...

We have a store called Tiger here in the UK and it's always fun to look round. Lovely card for your daughter and beautiful flowers as well Sussie.

B x

SusanLotus sa...

Thanks to both of you for reading and commenting!
:)
Have a nice evening!
Hugs!

Tammy@T's Daily Treasures sa...

Such a cute card. How ironic that you went to see the movie Tarzan and you have your own little Tarzan at home. :) Very hot and humid here back in Kuwait.