torsdag 6 oktober 2016

WOYWW 383!


Dags för "What´s on your workdesk wednesday" igen.
Nummer 383. Tänk att det hållit på i så många veckor.
Helt otroligt tycker jag. Men jättekul såklart. 

Jag håller på med en rejäl storstädning i mitt hobbyrum.
Och jag menar verkligen REJÄL. Allt dammas, rengörs.
omorganiseras och var sak får sin plats efter vilken slags
prylar det är. Jobbigt men värt det. Har redan kommit
en bit på vägen idag och det är underbart att se skillnaden.

Lusten att skapa kommer att vakna till liv igen när det
är en fröjd att gå in där!

Nästa vecka får Ni se hur det blev när det är klart.
Det känns bra att ha en dead-line så att jag vet exakt
när allt ska vara färdigt!

Här kan Ni kika på andras skrivbord denna vecka:


Själv kommer jag att hälsa på alla de andra deltagarna
under kommande helg. Önskar jag orkade idag men
är alldeles för trött. Hoppas att det är bättre sent än
aldrig... :)


Så här blev iallafall den presenttag som jag hållit på med
och som nu kommit fram till min dotter. Hon tyckte
om den och blev glad och det är huvudsaken.


Utanför fönstret har det blivit höst på allvar. 
Vi har haft soligt och vackert men kallt.


Jag bytte till höstgardiner och det känns så ombonat
och mysigt nu. Två längder av lite kraftigare tyg i
mörkgrönt mönster på varsin sida och sedan två
tunna voilé längder i naturvitt till varje sidogardin.
Lite mer textilier gör att det blir lite varmare också.


Till och med Tarzan kryper in i sin egen lilla koja
nu och tycker om att sitta där och titta ut...

KLICKA på bilden så får du se den i större format.
Nu vill Tarzan vara ifred och har gottat in sig inne i värmen...

Den här årstiden är det skönt att vara hemma.
Tända lite stämningsfull belysning och ta hand om
blommorna, baka och laga mat.

Det var allt för denna gång!

Nu ska jag laga till en soppa på höstens rotfrukter plus linser.
Så smarrigt! Nu är det verkligen rätt årstid för att göra soppa.

Ha en härlig kväll!

Kram Sussie

7 kommentarer:

Valerija sa...

Wow, this tag is stunning! Great job!
Valerija xx

CraftyHope sa...

I just got done with an overhaul of my craft room as well. Here's hoping you feel as relieved about yours as I did about mine. Your tag is lovely. And yes, it is getting to be soup time. It's what I've got planned for tonight as well! :)
Hope #36

okienurse sa...

I am still working on clearing out some of my crafty crap…I really enjoy making stuff and having stuff handy but after a while and I don't use it I am trying to lesson the stress of too much. Love the tags. Vickie #1

Sharon sa...

Lovely tag! Can't wait to see your sorted-out craft room. Mine needs a good clean out but I can't get motivated.

Happy WOYWW
Sharon K #46

Susanna sa...

Hi Sussie! Mr. Tarzan has nice little camping tent. Have a nice weekend!

myrica sa...

Men så mycket saker du har i hobbyrummet, så kul det skulle vara att kika in (ler)
Kortet du gjort var så så fint, härligt med svart bakgrund, super.
Och din 4 benta kille, så god man är när man ligger i kuppen.
Ha det gott
kram

SusanLotus sa...

Thank you to all of you for your comments!

Hugs!
Sussie