söndag 11 juni 2017

Hej igen!


Vilken lång bloggpaus detta har blivit!

Under den här tiden har jag inte pysslat något
alls med undantag av det här kortet som Ni får
se idag...

Och jag har inte ens besökt några bloggar
under den här tiden. Men jag hoppas att det ska bli
ändring på det här nu.


Även om lusten och orken att pyssla varit lika med noll
så har jag iallafall satt mig då och då för att
färglägga lite stämpelmotiv.

Tog in pennorna i vardagsrummet och satt
framför tv´n och målade.


Sommaren är äntligen här igen!

Det kunde ha varit varmare än det är tycker jag men
några dagar har varit riktiga kanondagar med mycket
sol och högre temperaturer än just nu.

MAJ var en fin månad
   då det började bli som vackrast ute i naturen.
Efter allt regn vi hade så slog det plötsligt till i naturen
och det blev grönt.
Överallt. Nästan som över en natt.


 Bilder från en vacker vårdag
När våren stod i full blom...
Blommorna ovan vet jag iallafall är
Maskrosor...
 
Men vad heter de nedan?

Någon som vet vad de här gula blommorna heter?

Vitsippor och blåsippor nedan?
Om jag inte är helt ovetandes alltså. 
För jag är inte precis någon Carl von Linné...


Idag ska jag äntligen  
plantera mina balkongblommor.
  Jag ser som alltid fram mot sköna stunder
där ute i solskenet.


Satsar på petunior i lådorna
som alla andra år. För dem vet jag att jag klarar
av att sköta utan problem.

Ha en riktigt mysig söndag!

Kram Sussie!

7 kommentarer:

brenda sa...

How lovely to see you again Sussie and with a very prettily coloured card. It looks like you have been busy in the garden.

B x

SusanLotus sa...

Hi Brenda!

So happy you popped up immediately
after publishing my new blogpost. :D

I have a very, very small garden! But I love it.

Hugs
sussie.

myrica sa...

Hejsan
ja man kan behöva lite vila från datan i bland.
Men då får du fint på balkongen, det är alltid trevligt med blommor.
Jag hade sått en hel hög med olika blommor och grönsaker, men som vanligt hade jag lite bråttom att sätta ut dom och det kom frost, aj vad det blev kallt för dom.
Jag fick ett par som levde över men det mesta frös ihjäl.
Så går det.
Hur mår din fine katt, han måste ha växt en hel del, du får gärna visa foton på honom.
Ha en fin dag
kram

SusanLotus sa...

Oj, det var synd att din blommor frös ihjäl men jag förstår
din iver att sätta igång med trädgårdsfixandet. :)
Hoppas att du får mycket annat att blomma fint nu i efterhand.

Och frächa grönsaker att skörda.

Ja, katten har vuxit sig riktigt stor och jag ska nog lyckas
knäppa lite sommarkort på honom. Ska lägga ut dem i bloggen sen.
Roligt att komma igång igen.

Tack för att du tittade in!
Kram och ha det fint nu när solen är på intågande. Äntligen!

Sussie

Tammy@T's Daily Treasures sa...

I'm glad to see that you posted again. Nice to see that everything is blooming where you are. So hot here in the desert now. I'm feeling a bit melancholy ... won't be traveling this summer, so won't get to enjoy beautiful scenery and green landscapes. I hope you will continue to create lovely cards and to post to your blog. Take care, Tammy

SusanLotus sa...

Hi Tammy! I understand that there are not so many, or none, flowers in the desert climate you are having now. But luckily you surround yourself with so much creative activities. In that way you will get vibrant colors in life.

And my guess is that your home is cooler now than the outdoors. And so cozy!

Talk to you again!

Margik sa...

Beautiful card with an adorable image!
Mar :)