torsdag 24 maj 2018

Paus från värmen på balkongen.


Sitter ute på balkongen nu flera timmar om dagen
som jag skrivit flera år i rad så fort värmen kommer.
Behöver det för mina leder och för välbefinnandet
i stort. Inget gör mig så glad som solen. Varje år
blir det som en "AHA-upplevelse". 


Sitter och färglägger i mina Adult Colouring Books.
Saker som jag tänkt ha i mina egna layouter och i
min Art journal som jag börjat med. Får se vad det
blir av det och visar upp det så småningom.


Jag tar lite då och då och klipper ut det jag har idéer till LO
för och lägger i en liten mapp med färdigt färglagda material.
Just nu är min favorit att måla med torrpastellkrita som jag
river och blandar ihop med vatten och penselpenna.
Lätt att måla med och blir snyggt.


Vi har inte ett enda moln på himlen idag heller och inte ett
enda i sikte heller. Temperaturen ligger tydligen på runt 
26 + C grader i skuggan så på vår balkong i solen är det 
säkert över 30 + C grader.


Men här om dagen hade vi dessa stora fluffiga tussar av
bomull som sakta flöt förbi. Ja, det såg ut som det.


Lite svalka kan behövas ibland. Men nu ut i solen en stund
till. Jag tar nog en liten tupplur i solstolen.

Ha det gott!
Kram Sussie

4 kommentarer:

Tammy@T's Daily Treasures sa...

Beautiful days! How I would love to come craft with you. :)

SusanLotus sa...

You´re welcome anytime!
Lucky you living in the sun! ;)

Valerija sa...

Lovely colouring and great photos.
Have a wonderful weekend.
Valerija xx

SusanLotus sa...

Thanks Valerija!
Hope you´re enjoying a warm Spring in Slovenija too.
<3
Sussie